Algemene voorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alles verband houdende met inkoop en verkoop en gebruik van de websites, inclusief doch niet beperkt tot prijsopgaven, orderbevestigingen, verkopen en leveringen van producten en diensten van Kamhora tenzij expliciet anders vermeld wordt in een schriftelijke overeenkomst.

TABLLE OF CONTENTS

Artikel 1. Definities

Artikel 2. Toepasselijkheid

Artikel 3. Het aanbod

Artikel 4. Wijziging en annulering

Artikel 5. Levering en levertijd

Artikel 6. Overmacht

Artikel 7. Prijzen, tarieven, kosten

Artikel 8. Betaling

Artikel 9. Copyright

Artikel 10. Klachten en aansprakelijkheid

Artikel 11. Retourneren

Artikel 12. Geschillenregeling en toepasselijk recht

Artikel 13. Wijziging van de algemene leveringsvoorwaarden

Artikel 14. Voorwaarden kortingscodes

Artikel 15: Intellectueel eigendomsrecht

 

ARTIKEL 1. DEFINITIES

Koper/consument: de natuurlijke of rechtspersoon met wie Kamhora een overeenkomst sluit tot het leveren van producten en/of diensten door Kamhora. Het bezoek aan de website wordt gezien als gratis dienst van Kamhora aan de koper.

Overeenkomst: de overeenkomst tussen Kamhora en koper/consument.

Leverancier: de natuurlijke of rechtspersoon met wie Kamhora een overeenkomst sluit tot het leveren van producten en/of diensten aan Kamhora.


ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID

Door gebruik te maken van deze website en/of acceptatie van een aankoop van Kamhora verklaart u op de hoogte te zijn van en akkoord te gaan met deze leveringsvoorwaarden.


ARTIKEL 3. HET AANBOD

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Alle informatie op onze websites is onder voorbehoud en kunnen door Kamhora aangepast worden indien blijkt dat deze niet kloppen of dat men mag verwachten dat deze niet kloppen, klant kan hier geen rechten aan ontlenen. Opgegeven maten kunnen iets afwijken. Kleuren van producten weergeven op afbeeldingen kunnen iets afwijken dan de werkelijkheid. Kamhora heeft het recht een op haar website aangeboden product niet te leveren indien blijkt dat tijdens de bestelling van dit product door koper het betreffende product langs andere weg inmiddels is verkocht, blijkt te zijn beschadigd, te zijn zoekgeraakt dan wel uit overmacht niet kan leveren. Een eventuele uitgevoerde betaling door koper wordt door Kamhora dan terstond teruggestort. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de koper en Kamhora zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde overeenkomst schriftelijk (waaronder Email) zijn aanvaard door beide partijen.

Een verleende korting gebaseerd op een gecombineerde levering vervalt indien een deel van de levering wordt geretourneerd. Zie ook Ruilen -Retourneren


ARTIKEL 4. WIJZIGING EN ANNULERING

Een bestelling door koper wordt geacht te zijn geannuleerd indien deze niet binnen 14 dagen is betaald. Annulering van overeenkomsten tot levering van diensten met een onbepaalde looptijd kunnen slechts schriftelijk worden beëindigd, zowel door de koper als door Kamhora, mits de bestelling al in productie is en /of al verzonden is.

Onjuiste gegevens

Wanneer de koper onjuiste gegevens invult tijdens het bestelproces, komt het opnieuw versturen (en eventuele schade) voor rekening van de klant. Indien de bestelling op dat moment niet meer wordt gewenst, stort Kamhora het retourbedrag terug met aftrek van de gemaakte kosten en verzendkosten

Track & Trace

Indien de koper een track & trace code heeft ontvangen van het verzonden artikel en de koper niet thuis is, wordt het artikel automatisch teruggezonden naar Kamhora. Wanneer de koper de bestelling alsnog wenst te ontvangen, zijn de verzendkosten (afhankelijk van formaat en woonplaats) voor de koper. Wanneer de koper de bestelling niet meer wenst te ontvangen, dient Kamhora de verzenkosten in mindering te brengen op het retourbedrag voor de gemaakte kosten.

Weigering van levering

Wanneer een levering aan de deur door de koper wordt geweigerd, worden de verzendkosten in mindering gebracht op het door Kamhora terug te storten bedrag.


ARTIKEL 5. LEVERING EN LEVERTIJD

Na het plaatsen van uw bestelling gaan wij direct voor u aan de slag. Bestellingen worden binnen 3 werkdagen verzonden. Echter lukt het ons niet altijd om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig waardoor de levering van uw bestelling iets langer kan duren. 

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden weergegeven in de winkelwagen nadat u uw producten heeft toegevoegd. De genoemde bedragen voor verzending zijn altijd inclusief verzekering. Indien koper bij aflevering schade constateert aan het product, dan dient zij de zending te weigeren. Blijkt het product te zijn beschadigd dan zullen eventueel door koper betaalde bedragen binnen redelijke termijn worden terugbetaald. De koper is gehouden na het in bezit verkrijgen van het product deze terstond vast te stellen dat het juiste product is geleverd en deze te controleren op beschadigingen. Eventuele klachten dienen schriftelijk aan Kamhora te worden gemeld, e.e.a. binnen uiterlijk 7 kalenderdagen na aflevering.

Levering verloopt via de pakketbezorger van PostNL, PDP of DHL. U ontvangt een verzendbewijs nadat wij het pakket hebben overgedragen aan de vervoerder. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.


ARTIKEL 6. OVERMACHT

Storingen in het bedrijf ten gevolge van overmacht, (als hoedanig o.a. zullen gelden: Printer storingen, mobilisatie, onlusten, overstroming, gesloten scheepvaart en andere stremmingen in het vervoer, stagnatie in, respectievelijk beperking of stopzetting van de leveringen door openbare nutsbedrijven of andere energie- of datacommunicatie bedrijven, het optreden van tot dan toe onbekende virussen, gebrek aan brandstof, brand, machinebreuk en andere ongevallen, stakingen, uitsluitingen, optreden van werknemersorganisaties, waardoor produceren onmogelijk wordt, maatregelen van overheidswege, niet-levering van noodzakelijke materialen en halffabricaten aan Kamhora door derden, het leveren van producten aan Kamhora door leveranciers die daartoe niet gerechtigd zijn, en andere onvoorziene omstandigheden welke de normale bedrijfsgang storen en de uitvoering van een opdracht vertragen of redelijkerwijs onmogelijk maken) ontslaat Kamhora van het nakomen van de overeengekomen termijn of van de uitvoeringsplicht, zonder dat de koper uit dien hoofde enig recht of vergoeding van kosten, schaden of interesten kan doen gelden.

In geval van overmacht zal Kamhora daarvan onverwijld mededeling doen aan de koper.


ARTIKEL 7. PRIJZEN, TARIEVEN, KOSTEN

Alle inclusief prijzen zijn exclusief eventuele kosten van (verzekerde) vervoerskosten en andere door de overheid opgelegde heffingen en inclusief btw, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. De prijs die Kamhora voor het product of de door haar te verrichten prestatie heeft opgegeven geldt uitsluitend voor dat product of de prestatie conform de overeengekomen specificaties.

Alle voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke en volgens de overeenkomst specifiek in het kader van de opdracht door Kamhora gemaakte kosten worden naast de overeengekomen prijs afzonderlijk in rekening gebracht. Kamhora is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen wanneer een of meer van de volgende omstandigheden zich na het sluiten van de overeenkomst voordoen: stijging van de kosten van diensten die voor de uitvoering van de overeenkomst nodig zijn, invoering van nieuwe en verhoging van bestaande overheidsheffingen op producten en diensten, een aanzienlijke wijziging in valutaverhoudingen of, in het algemeen, omstandigheden die met een en ander vergelijkbaar zijn.

ARTIKEL 8. BETALING

Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, moeten alle leveringen vooraf per bank betaald worden. Bij het niet tijdig voldoen van rekeningen behoudt Kamhora zich het recht voor eventuele lopende werkzaamheden of geleverde diensten tijdelijk te staken, totdat de verschuldigde bedragen zijn ontvangen. Vanaf het moment dat de koper de betalingstermijn overschrijdt, is hij/zij zonder een daartoe strekkende ingebrekestelling in gebreke. Mocht het gefactureerde bedrag in de ogen van de koper onjuist zijn, dan dient hij/zij terstond, doch uiterlijk binnen 8 dagen na facturering, Kamhora hiervan op de hoogte te stellen. Laatstgenoemde zal deze bewering onderzoeken en indien nodig een nieuwe factuur verzenden, die binnen 8 dagen na verzending voldaan moet worden.


ARTIKEL 9. COPYRIGHT

Het is koper niet toegestaan de uitvoering van een product te wijzigen, te herhalen of te vermenigvuldigen, ook niet wanneer het slechts een deel van het product betreft, zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de leverancier

Kamhora, die de producten toeleveren hebben voor promotionele doeleinden het recht foto's of andere afbeeldingen te maken en deze te verveelvoudigen en openbaar te maken. Het eigendom van door Kamhora en/of haar leveranciers geleverde producten, verstrekte ideeën, concepten of (proef)ontwerpen blijft volledig bij Kamhora en/of de desbetreffende leverancier, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen wordt. Bij gebleken schending van het genoemde eigendom is Kamhora gerechtigd hiervoor een zelf vast te stellen doch redelijke vergoeding in rekening te brengen.

Ter einde gaat Kamhora heden er van uit dat deze informatie wordt gelezen door elke klant op de site. Op de Leveringsvoorwaarden berust een copyright. Als wij misbruik constateren ondernemen wij direct rechtelijke stappen tegen schending van dit copyright


ARTIKEL 10. KLACHTEN EN AANSPRAKELIJKHEID

Kamhora doet al hetgeen redelijkerwijs van haar mag worden verwacht om vast te stellen dat de leverancier gerechtigd is het product aan Kamhora te leveren en Kamhora gerechtigd is het product door te verkopen. Dit is inclusief doch niet beperkt tot het auteursrecht en/of kopieerrecht. Schade voortvloeiend indien blijkt dat leverancier niet over de benodigde rechten beschikt is te allen tijde beperkt tot het bedrag van de aanschaf die koper daadwerkelijk aan Kamhora heeft voldaan, inclusief eventuele verzendkosten. Kamhora wijst verder iedere aansprakelijkheid uitdrukkelijk van de hand.

De koper is derhalve gehouden het product op het moment van de koop te (doen) onderzoeken op zichtbare gebreken. Daarbij behoort de koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het product overeenstemt met hetgeen is overeengekomen, althans voldoet aan de eisen die daaraan in het normale (handels-)verkeer gelden. Het risico van verlies of beschadiging van het product gaat over op de koper op het moment waarop deze aan de koper juridisch en/of feitelijk wordt geleverd en daarmee in de macht van de koper of van een door de koper aan te wijzen derde worden gebracht. De koper heeft na oplevering gedurende 14 kalenderdagen de gelegenheid schriftelijk duidelijk omschreven gebreken aan de geleverde producten te melden aan Kamhora. Wanneer aan Kamhora binnen de genoemde termijn geen gebreken gemeld worden, vervalt elke mogelijkheid tot reclameren. Door de koper verstrekte onjuiste informatie die leidt tot gebreken in het geleverde wordt nadrukkelijk niet verstaan onder "gebreken". Reclames als bedoeld in het vorige lid zijn slechts mogelijk voor zover de koper het geleverde niet heeft bewerkt of gewijzigd, dan wel aan derden in gebruik heeft gegeven. Kamhora is niet aansprakelijk te stellen indien er schade aan het product is ontstaan die te wijten is aan opzet en/of grove schuld en/of verwijtbaar handelen, dan wel onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van het product door de koper. Reclame schort de eventuele verplichtingen van de koper niet op.

Voor zover Kamhora bij haar activiteiten afhankelijk is van de medewerking, diensten, leveranties, garanties en verklaringen van derden, waarop Kamhora weinig of geen invloed kan uitoefenen, kan Kamhora op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit deze relaties met Kamhora of het verbreken ervan, ongeacht of deze schade ontstaat of zichtbaar wordt gedurende de relatie met Kamhora. In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is Kamhora slechts aansprakelijk voor vervangende schadevergoeding tot het factuurbedrag. Iedere aansprakelijkheid van Kamhora voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst. De koper dient er rekening mee te houden dat informatie die via internet verzonden wordt, door derden afgeluisterd kan worden. Kamhora kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in welke vorm dan ook veroorzaakt door het verzenden van vertrouwelijke of geheime informatie. De koper dient Kamhora terstond schriftelijk op de hoogte te stellen van wijzigingen in kopers gegevens zoals o.a. ook een adreswijziging. Wanneer de koper dit nalaat, is laatstgenoemde volledig aansprakelijk voor eventuele hierdoor veroorzaakte en door Kamhora geleden schade.


ARTIKEL 11. RETOURNEREN

Indien een consument ontevreden is en een product wenst te retourneren, dient de consument het aldus geleverde binnen 30 kalenderdagen na aankoop in oorspronkelijke staat en verpakking en volledig vrij van gebreken te retourneren. Koper dient dit aan Kamhora te melden. Na controle dat het product in originele en onbeschadigde staat is, zal het door consument betaalde bedrag onder aftrek van de bezorgkosten teruggestort worden. Schade door ondeugdelijke verpakking bij retournering wordt doorberekend aan de consument. Wenst de consument gebrekkige zaken te retourneren, dan geschiedt zulks met voorafgaande schriftelijke toestemming van Kamhora en op de wijze zoals door Kamhora aangegeven. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig en vakkundig zijn teruggestuurd door middel van een track&trace code. Deze dient de consument zo snel mogelijk na het retourneren door te geven via: info@kamhora.com


ARTIKEL 12. GESCHILLENREGELING EN TOEPASSELIJK RECHT

Indien bij gerechtelijke uitspraak een of meer artikelen van deze voorwaarden ongeldig worden verklaard, zullen overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Kamhora en koper in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige, dan wel vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en strekking van de nietige, dan wel vernietigde bepalingen in acht worden genomen.

Op alle onder deze voorwaarden gedane correspondentie, aanbiedingen en gesloten overeenkomsten is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.


ARTIKEL 13. WIJZIGING VAN DE ALGEMENE LEVERINGSVOORWAARDEN

Kamhora behoudt zich het recht voor deze algemene leveringsvoorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Met deze voorwaarden zijn alle voorgaande exemplaren vervallen. Deze voorwaarden zijn tevens gepubliceerd op de website www.kamhora.nl


ARTIKEL 14. VOORWAARDEN KORTINGSCODES

De kortingscodes zijn eenmalig geldig en niet geldig in combinatie met andere acties of kortingscodes. Indien je een van de producten retourneert waarmee je de kortingscode hebt gebruikt dan komt de korting te vervallen.

Je kunt kortingscodes niet ruilen voor geld. Je kunt met een kortingscode geen korting krijgen op andere producten dan de producten waarvoor de betreffende kortingscode-actie geldt en die nader zijn omschreven in de uitingen waarin de kortingscode is opgenomen.


ARTIKEL 15: INTELLECTUEEL EIGENDOMSRECHT

Indien wij misbruik constateren van het gebruik van onze website's en/of onze handelsnamen/producten/site's/foto's/links/namen/teksten/systemen/intellectueel eigendomsrecht: Zullen wij direct gerechtelijke stappen ondernemen.